کد خبر 270798
۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

 وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد:

شمار شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۳۹۱ نفر رسید

شمار شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۳۹۱ نفر رسید

 وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) ۴۱ هزار و ۳۹۱ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛  وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در بیانیه خود آورده است: در ۷۲ ساعت گذشته، رژیم صهیونیستی در ۱۲ مورد جنایت جدید، ۱۱۹ شهروند فلسطینی را در نوار غزه شهید و ۲۰۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

بر اساس این بیانیه، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون ۴۱ هزار و ۳۹۱ فلسطینی در نوار غزه شهید و ۹۵ هزار و ۷۶۰ نفر دیگر هم مجروح شدند.

این وزارتخانه اضافه کرد که پیکر شماری از شهدا زیر آوار و در معابر مانده و به دلیل تجاوزهای مستمر صهیونیست‌ها، نهادهای امدادرسان قادر به دسترسی و انتقال آنها نیستند.

 پس از گذشت ۳۵۱ روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

جنگ جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه دوازدهمین ماه خود را در حالی‌ سپری می‌کند که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس با میانجیگری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌ و خیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کردند اما تاکنون به علت کارشکنی تل آویو به نتیجه‌ای نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha